Tekst objavljen: 11.07.2023 13:45        


"Ubica Twittera", "Threads", prešao je 100 miliona registracija u roku od pet dana od lansiranja, rekao je u ponedeljak izvršni direktor Mark Zakerberg, svrgavajući ChatGPT sa prestola sa najbrže rastuće onlajn platforme koja je dostigla prekretnicu

"Threads" za 5 dana skupio 100 miliona korisnika


"Threads" postavlja rekorde u porastu broja korisnika od svog lansiranja u sredu, a poznate ličnosti, političari i drugi njuzmejkeri su se pridružili platformi koju analitičari vide kao prvu ozbiljnu pretnju aplikaciji za mikroblogovanje u vlasništvu Elona Maska.

„To je uglavnom organska potražnja, a još nismo ni uključili mnoge promocije“, rekao je Zakerberg u postu na "Threads-u" najavljujući prekretnicu.

Sprint aplikacije do 100 miliona korisnika bio je mnogo brži nego kod ChatGPT-a u vlasništvu OpenAI, koji je u januaru, otprilike dva meseca nakon lansiranja, postao najbrže rastuća potrošačka aplikacija u istoriji, prema studiji UBS-a.

"Twitter" je od jula prošle godine imao skoro 240 miliona dnevnih aktivnih korisnika koji se mogu unovčiti, prema poslednjem javnom obelodanjivanju kompanije pre Maskovog preuzimanja, iako podaci kompanija za veb analizu ukazuju da je upotreba opala od tada.

"Twitterov" veb saobraćaj je opao za 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu u danima nakon pokretanja "Threads" u poređenju sa 4 odsto koliko je pao u odnosu na isti period prošle godine u junu, prema Similarveb-u.

Metju Prins, izvršni direktor kompanije za internet infrastrukturu "Cloudflare", podelio je grafikon koji prikazuje sličnu putanju u tvitu u nedelju i rekao da se saobraćaj na "Tviteru" „smanjuje“.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE


„Postoji samo JEDAN Tviter“

Izvršna direktorka "Tvitera" Linda Jakarino objavila je u ponedeljak da je platforma prošle nedelje imala „najveći dan korišćenja“ od februara, ne navodeći detalje. „Postoji samo JEDAN Tviter“, tvitovala je ona.

Iako "Threads" nije prvi pokušaj da se izazove "Tviter" drugi rastući konkurenti kao što su "Mastodon", "Bluesky", "Truth Social" i "T2" ostaju relativno mali u ovom trenutku.

"Mastodon" ima oko 7,7 miliona ukupnih korisnika, iako manje od 2 miliona njih aktivno koristi uslugu, prema dnevnom broju korisnika koju pruža.

"Bluesky", nova usluga koju podržava suosnivač "Tvitera" Džek Dorsi, prijavila je 265.000 korisnika od pokretanja beta verzije samo po pozivu u februaru i održava listu čekanja od još oko 2 miliona, prema portparolu.

Dve platforme društvenih medija usmerene ka političkim konzervativcima - GETTR i Truth Social, koje je osnovao bivši predsednik SAD Donald Tramp - imaju procenjenih 144.000 odnosno 607.000 korisnika mesečno, prema podacima Similarveb-a.

GETTR i Truth Social nisu odmah odgovorili na zahteve za komentar.

Musk je odgovorio na "Threadsov" dolazak ismevajući ga i preteći da će tužiti "Metu", navodeći da je veliki društveni mediji koristio svoje poslovne tajne i druge poverljive informacije da bi napravio aplikaciju.

Tu tvrdnju bi, kažu pravni stručnjaci, moglo biti teško dokazati.

"Threads", kao i drugi potencijalni rivali, jako liče na "Tviter". Omogućava postove dužine do 500 znakova i podržava veze, fotografije i video zapise do 5 minuta.

Aplikacija takođe još uvek nema funkciju direktne razmene poruka i nedostaje joj desktop verzija na koju se oslanjaju određeni korisnici, kao što su poslovne organizacije.

Takođe mu trenutno nedostaju hashtagovi i funkcije pretraživanja ključnih reči, što ograničava njegovu privlačnost oglašivačima i njegovu korisnost kao mesta za praćenje događaja u realnom vremenu kao što korisnici često rade na Tviteru.

Ipak, analitičari kažu da bi previranja na "Tviteru", uključujući i galamu zbog nedavno nametnutih ograničenja broja tvitova koje korisnici mogu da vide, mogla pomoći "Threads-u" da privuče te grupe.

Trenutno nema oglasa u aplikaciji "Threads", a Zakerberg je rekao da će kompanija razmišljati o monetizaciji tek kada postoji jasan put do 1 milijarde korisnika.

Šef "Instagrama" Adam Moseri rekao je prošle nedelje da "Meta" ne pokušava da zameni "Tviter" i da "Threads" ima za cilj da se fokusira na lake teme poput sporta, muzike, mode i dizajna.

On je priznao da će se politika i teške vesti neizbežno pojaviti na "Threads", što bi bio izazov za aplikaciju koja se predstavlja kao „prijateljska“ opcija za javni diskurs na mreži.

"Meta" akcije su u ponedeljak zabeležile rast od 1,2 odsto i ove godine su porasle za više od 140 odsto.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
threads društvene mreže Mark Zuckerberg ilon mask tviter nova društvena mreža

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana