Tekst objavljen: 07.10.2026 8:20        

Novi propisi donose važne promene za obveznike, a primena počinje od januara 2027. godine. Evo šta je potrebno da znate na vreme.

Menja se pravilo za plaćanje poreza - Evo šta treba da znate

Ministarstvo finansija donelo je novi pravilnik kojim se uređuju način obračunavanja poreza na premije neživotnih osiguranja, vođenje evidencije i podnošenje poreskih prijava.

Pravilnik će početi da se primenjuje na poreski period koji počinje u januaru 2027. godine. Novim pravilnikom porez na premije neživotnih osiguranja ostaje 5 odsto, dok poresku osnovicu čini ukupan iznos premije osiguranja utvrđen ugovorom o neživotnom osiguranju.

Obveznici su dužni da vode evidenciju na osnovu zaključenih ugovora, i to posebno za svaku vrstu neživotnog osiguranja. Evidencija treba da sadrži podatke o vrsti osiguranja, iznosima naknada za koje ne postoji obaveza plaćanja poreza, poreskoj osnovici i iznosu obračunatog poreza.

Poreski period je kalendarski mesec, a poreska prijava podnosi se najkasnije u roku od 10 dana od isteka poreskog perioda. Obaveza podnošenja prijave postoji i u slučaju kada za određeni poreski period nema poreza za plaćanje.Istovremeno, prestaje da važi dosadašnji pravilnik iz 2016. godine.

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Refresh

Povezane teme:
ministarstvo finansija plaćanje poreza porez

Kalkulator dozvoljenog minusa

Imate problem
o kom želite
da pišemo?

Opišite nam ga, a
mi ćemo ga objaviti.

Opiši problem